Hairchalk

Hey hallo een tijdje terug alweer was ik een beetje op Internet aan het kijken naar manieren om je haar te verven en toen kwam ik een best wel grappige manier tegen namelijk met pastel krijtjes.
In de action kan je deze verkrijgen en ze zien er ongeveer zo uit

image

Alleen we met meer kleurverschil. Vooral veel vrolijke kleurtjes. Ik kocht deze en probeerde het eens. Ik wil graag een x rood haar dus besloot ik om mijn haar rood te chalken. Als je donker haar heb dan moet je eerst je haar wit maken voor je een kleur kan gebruiken.
1. Doe oude kleding aan
2. Maak eerst je haar nat (als je blond ben sla deze stap dan over!!)
3. Pak je gewenste kleur chalk en ga er mee over je haar.
4. Laat het drogen en ga er vooral biet te veel aan zitten.
5. Als je je haar wilt krullen of stylen dan kan dat alleen je krul of style tang word wel gekleurd maar je kan dit schoon krijgen.
Kammen kan nu ook maar wel erg moeilijk en de kleur gaat deels weg

Voordelen: leuk voor een dag je haren gekleurd hebben zonder verf dan is dit de juiste oplossing voor jou
Nadelen: kammen is moeilijk (haar wordt ruw),  je knoeit veel, geeft erg veel af, na afloop moet je goed je haar wassen anders zit het overal.
Ondanks dit alles vind ik het wel erg leuk dus ga het zeker nog vaker doen.
Hier mijn resultaat :

image

Tip: gebruik 2 kleuren voor ombre effect 🙂
Kijk ook even op YouTube: Hairchalk

Leave a comment